Luieren

22 september 2014 - Ohrid, Macedonië

Twee dagen niets gedaan, althans.... Geen excursies. Wel hebben we ons kosterlijk vermaakt. Beetje gewandeld, wat gelezen, genoten van het zonnetje die er helaas niet de gehele dag was. De omgeving van het hotel blijkt ook erg mooi te zijn. Een stevige wandeling de berg op gaf een mooi uitzicht over het meer van Ohrid. Het toeristenseizoen begint hier aardig op zijn eindje te lopen, in de steden is nog wel iets te beleven maar in de omgeving van het hotel worden inmiddels de gelegenheden gesloten en het strand gebeuren afgebroken. Vandaag nog een keer de stad Ohrid bezocht maar nu op eigen gelegenheid er doorheen geslenterd. Kleine winkeltjes heel pitoresk, met landelijke snuisterijen en parels, kleine bakkertjes en notenstalletjes. Kortom genieten van simpelen dingen. Op een bankje aan de haven een uurtje gezeten in het zonnetje en aanschouwen hoe de toeristen gelokt worden om met een bootje over te varen.

Morgen staat een bezoek aan de stadBitola op de planning al vroe in de morgen worden we opgehaald. Ben reuze benieuwd wat voor moois de dag van morgen gaat brengen, ik laat het jullie weten.

Slaap lekker xxx