Opweg naar Kreta

6 juni 2015 - Sisi, Griekenland

6 juni, in de ochtend nog lekker thuis alles aan kant kunnen maken om vroeg naar Schiphol te gaan met het idee om in de taxfree nog wat te shoppen en het vakantiegevoel op te snuiven op het vliegveld. Altijd weer een belevenis en een heerlijke uitgelaten sfeer. Ondanks dat ik dan nog moet reizen naar de plaats van bestemming heb ik eigenlijk altijd al het vakantiegevoel te pakken. Helaas verliep de uittocht dit keer niet geheel vlekkeloos. Bij aankomst op Schiphol konden we nog niet inchecken we moesten nog zeker 2 uur wachten voor er meer duidelijkheid kwam over de vlucht naar Kreta, uiteraard mochten we op kosten van arke een drankje en een snack nuttigen op de luchthaven. Om 16:00 uur mochten we eindelijk inchecken, en kregen we uiteindelijk te horen dat de dreamflyer waar we aanvankelijk mee zouden vliegen een defecte motor had. De luchtvaartmaatschappij heeft noodgedwongen een ander toestel in moeten zetten omdat zij zelf er geen meer beschikbaar hadden, zijn wij uiteindelijk op een veel later tijdstip met Transavia gevlogen. Maar voordat wij konden gaan boarden mochten we we nog wat eten en drinken omdat nog niet helemaal duidelijk was hoe laat we gingen vliegen. In het restaurant merkte ik dat ik mijn mobiel niet meer bij mij had. De schrik sloeg om mijn hart! Zoeken, zoeken en nog eens zoeken. Ik was er heilig van overtuigd dat ik gerold was. Een vrouw zag ons zoeken en kwam naar ons toe met de vraag of wij een mobiel kwijt waren, ze had hem afgegeven bij de kassa. Ik ben nog nooit zo blij en dankbaar geweest. Waarschijnlijk was de mobiel uit mijn zak gevalle, maakt niet uit verder een eerlijke vinder heeft mij uiteindelijk weer blij gemaakt. Onze vlucht ging tot slot pas om 21:15 In het holst van de nacht zijn wij op de plaats van bestemming aangekomen.

Toch fris en fruitig opgestaan de andere morgen, en genoten van een heerlijk ontbijt en van de omgeving, deze dag niet veel gedaan, vooral geslapen in het zonnetje en bijgekomen van de reis en de omgeving wat bekeken door een klein wandelingetje te maken.
Vandaag wilden we met de bus naar Heraklion. Helaas blijkt dat nog niet zo gemakkelijk. Er gaat er dagelijks 1 vanaf het hotel om 09:00 uur. We waren uiteraard te laat. Om met het openbaar vervoer mee te kunnen hadden we de berg op moeten klauteren naar de doorgaande weg. Deze wandeling van 20 minuten werd ons afgeraden. Dus proberen we morgen alsnog naar de hoofdstad van het eiland te gaan met de bus van 09:00 uur. Vanmorgen heerlijk in het zonnetje hebben ontbeten en een mooie wandeling langde kust en het dorpje Sissi gemaakt. Helaas vanmiddag minder weer, bewolkt met af en toe een spat regen. Maar een heerlijke temperatuur om toch lekker buiten te zijn en te luieren. Prima hotel, rustig gelegen nabij een pittoresk plaatsje met kleine tavernes, winkeltjes en supermarkjes. Straks gaan we ons vermaken tijdens een Griekse bbq, benieuwd. Wat ik mij daar bij voor moet stellen

Veel liefs van ons uit Kreta